Przejdź do głównej zawartości

Jak ze starego fotela zrobić nowy fotel

Renowacja fotela art deco

Moją naturą jest poszukiwanie, moją naturą jest także zmiana formy. Uważam, że starym meblom, można nadawać nową formę, a nie koniecznie odtwarzać oryginał. Może i projektanci mebli teraz pukają się w głowę lub przewracają się w grobach, jednakże dla każdego piękno jest gdzie indziej.

  Kilka słów o etapach renowacji fotela:
  1. usunięcie tapicerki, wypełnienia (tu była słoma), sprężyn, ogromnej liczby gwoździ (co skończyło się kontuzją mojej ręki)
  2. szlifowanie
  3. montaż do stelażu szczebli siedziska (w tym docięcie ich na wymiar z kantówki)
  4. uzupełnienie ubytków (szpachla)
  5. impregnacja i nadanie koloru drewnu (impregnat dekorująca impregnujący kolor orzech)
  6. zamontowanie haczyków by stworzyć oparcie
  7. przeplecenie 10 m gumki
  8. wypełnienie poduszki - siedziska 2 warstwami gąbki i styropianowymi kulkami
  9. przyszycie guzika (nakombinowałam się, stanowczo produkują za krótkie igły) 

 Kolejny mebel ocalony od zapomnienia.





Komentarze

  1. Ja przez długi okres pracy pracowałam na takim fotelu :) potem przerobiłam go na fotel tarasowy i kupiłem sobie fotel komputerowy, który jest przeidealny i nie zamieniłabym go na nic innego.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miło mi, że przeczytałeś ten wpis. Zapraszam na kontaktu.

Mogą Cię także zaintersować

Nie maluje mebli na biało

Tym razem na mój warsztat trafiła komoda - pomocnik PRL

Meble lakierowane na wysoki połysk odnawienie, czyszczenie, nowy styl