Przejdź do głównej zawartości

Przebudowa stołu

 

Nierówna walka ze stołem drewnianym po wielu przejściach.

Zapewne jego pierwotną funkcjom było pełnienie roli stołu kuchennego, jednak po czasie służył zapewne mężowi jako stół w warsztacie - garażu (za gażami został znaleziony, zawartość szuflady mogła też o tym świadczyć). Gdy został wystawiony na zewnątrz był wspaniałą pożywką dla dzieciaków ich placem zabaw (grafiki markerem, napisy wyryte scyzorykiem). A przy okazji domem dla rzeszy korników (nie wyobrażałam sobie takiej ilości chodników w drewnie).
Kiedy wpadł w moje oko postanowiłam mu dać szansę, na pierwszy rzut nie wyglądał na tak sfatygowany jak okazało się w rzeczywistości.



Etap 1 -  diagnoza
Zbutwiałe elementy drewna, korytarze i dziury po kornikach, kornika brak, zapaskudzony blat drewniany oraz wygięty blat
Etap 2 - praca roboty stolarskie
Demontaż blatu, oczyszczanie drewna (skrobak, szlifierka), docięcie blatu na wymiar (wyrzynarka), wydłutowanie miejsca oparcia na blat w nogach, zbudowanie atrapy szuflady z elementu stajesz szuflady ze stołu, przygotowanie drewna do barwienia i malowania - szlifowanie, odkurzanie, odtłuszczanie.
Etap 3 - zabawa kolorem
Użyłam:do barwienia drewna: Syntilor - Postarzacz do drewna - Stary Dąb, Dragon - Bejca do drewna dekoracyjna - Dąb ciemny, Liberton Wosk bezbarwny do wykończenia powierzchni oraz bardzo tania farba z Aldi'ka: Deco Craft - Lakier kolorowy półmatowy - Oliwkowy żółty (farba na bazie akrylu, wodorozcieńczalna, można ją stosować do malowania zabawek dla dzieci i co najważniejsze 1 litr kosztował 20 zł) - do pomalowania elementów, które była tak zniekształcone że nie warto było ich eksponować.
Etap 4 dodatki
W miejscu po kołach - stare śruby z krzesła Agi, na atrapie szuflady - stare elementy gałki z jeszcze starszej komody niż ten stół.


Ps
Na zdjęciach jest także krzesło drewniane odnawiane przez ze mnie. Tapicerka ze lnu, wykończenie drewna wosk bezbarwny.

Komentarze

Mogą Cię także zaintersować

Nie maluje mebli na biało

Tym razem na mój warsztat trafiła komoda - pomocnik PRL

Meble lakierowane na wysoki połysk odnawienie, czyszczenie, nowy styl