Przejdź do głównej zawartości

Warszaty,projekty

 Warsztaty stolarskie dla dziewczyn




Czasem przychodzi taki czas, gdy miesiące przelatują nam tak szybko, że gdy się na chwilę zatrzymamy, uświadamiamy sobie, że minęł prawie rok. I teraz ja jestem w takim momencie życia. Nie wiem kiedy ostatnio na chwilę dłużej przysiadłam przy komputerze, by móc spisać to, co się w moim życiu zawodowym i w ten oto prosty sposób na blogu Narcyjanna Buduje nie pojawiały się nowe treści, nowe zdjęcia. Jednak ...

... zawodowo do przodu nowe wyzwania, nowe projekty.



Warsztaty stolarskie dla dziewczyn.

Warsztaty stolarskie, które prowadziłam to dla mnie skarbnica wiedzy, dawka emocji, mobilizacja.

Osobista lista bardzo ważnych składowych warsztatów:
  • tematyka zajęć, by zainteresować, a nie zniechęcić by praca była przyjemna dostosowana do umiejętności uczestników
  • zakupy materiałów co gdzie i za ile, by nie zabrakło i nie było za dużo,
  • logistyka jak urządzić stanowiska pracy, ergonomia pracy i bezpieczeństwo, zabezpieczenie miejsca warsztatów, by zachować porządek i nie uszkodzić stołów, blatów, podłóg itp.
  • jak przygotować materiały by osoby, które wcześniej nie miały narzędzi, nie doznały uszczerbku na zdrowiu (np. wstępne docięcie drewna)
  • instruktaż stanowiskowy i bhp, co do czego i po co
  • przygotowanie modelu, przykładu, by wytłumaczyć zakres prac
  • podział zadań, ustalenie to z kim pracuje (w stolarstwie zawsze przydaje się druga osoba do pomocy, by przytrzymać materiał i do ustabilizować)
  • aktywna praca z uczestnikami, danie kursantom swobody, gdy sobie dobrze radzą
  • kontrolowanie sytuacji
  • wsparcie i nagradzanie
  • czas na dokumentację zdjęciową - ja o tym zapomniałam.  


Myśl przewodnia warsztatów "zawód nie ma płci", w życiu możemy zostać tym tylko kim zechcemy - nawet stolarzem :). Wspaniale było obserwować dziewczyny przy pracy, na początku wydającej się nie do ogrnięcia w finale prostej i chyba przyjemniej.

1 Warszaty budowa sztalug na potrzeby działań Fundacji
2 Budowa świeczników pamiątek dla uczestniczek

    Komentarze

    Mogą Cię także zaintersować

    Nie maluje mebli na biało

    Tym razem na mój warsztat trafiła komoda - pomocnik PRL

    Meble lakierowane na wysoki połysk odnawienie, czyszczenie, nowy styl