Przejdź do głównej zawartości

Kobiety, dziewczynki, chłopcy w stolarstwie.

    Treść tego wpisu obrazuje archiwalne zdjęcia na którym jestem przy pracy. Zaczerpnięte zostało ze strony kwalifikacyjnego kursu zawodowego stolarskiego w Bytomiu realizowanego przez Bytomski Ośrodek Edukacji kursu zakończonego państwowym egzaminem. Kurs ukończyłam. Egzamin zdałam. Stolarzem jestem. Polecam to miejsce, ze względu na wspaniałych mistrzów stolarstwa, którzy z pasją przekazują wiedzę.

    Myśląc o tym zdjęciu pomyślałam o Wszystkich kobietach i dziewczynka i chłopcach, z którymi mogłam dzielić się pasją do drewna, z którymi mogłam współpracować i które mogłam coś nauczyć i od których ja czerpałam wiedzę. (Zdjęcia z wydarzeń dostępne na facebook.)

    Wspominam także moje pierwsze doświadczenie z pracy z drewnem w szkole podstawowej, a dokładniej w 3 klasie, zapach ciętej deski oraz wrażenie jakie na mnie wywarł stół stolarski jego wielofunkcyjność ułatwiająca prace.

    Często myślimy, że zawód ma przypisaną płeć, nie mogę się z tym zgodzić: 

    To my mamy przypisane predyspozycję.

Głownie dla uczestniczek warsztatów największym zdziwieniem jest: 

  • praca w drewnie nie jest wcale trudna
  • nie potrzeba wielkiej siły
  • liczy się precyzja
  • ergonomia ruchów i stanowiska pracy
  • potrafią i mogą pracować w i z drewnem
  • jak ważna jest praca zespołowa
  • okrycie u siebie cechy lidera

 Wprowadzeniem do pracy z drewnem  jest praca z surowym materiałem i produktami drewnopodobnymi  przy wykorzystaniu narzędziami ręcznych. Ważne by poczuć strukturę, by znaleźć różnicę w budowanie, a czasem by poczuć zapach.  Każdy odkrywa coś innego. Gdy poznasz przeciwnika  kolejnym etapem są elektronarzędzia często to one budzą największy strach. Bezpodstawny lęk związany z brakiem umiejętności, dający się pokonać przez nabytą wiedzę.

    Zachęcam do eksperymentowania, nie zamykania się na jedną wąską dziedzinę w odnawianiu mebli, zachęcam do wyjścia poza schemat.


Komentarze

Mogą Cię także zaintersować

Nie maluje mebli na biało

Tym razem na mój warsztat trafiła komoda - pomocnik PRL

Meble lakierowane na wysoki połysk odnawienie, czyszczenie, nowy styl